.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمپهای ترک اعتیاد مازندران قانونی نیست

مدیرکل بهزیستی مازندران، فعالیت و عملکرد تمامی 400 کمپ ترک اعتیاد در استان را غیرقانونی و خلاف استانداردهای بین المللی دانست.

اسماعیل محمد زاده در جمع خبرنگاران در ساری افزود: متاسفانه علیرغم اینکه این کمپ ها برای فعالیت از سازمان بهزیستی مجوز گرفته ولی هیچ یک از استانداردهای بین المللی را رعایت نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز هر از چند گاهی نسبت به تعطیلی و اعمال جرائم برای این کمپها اقدام ولی پس از مدتی مجددا فعالیت این کمپها از سر گرفته می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه کمپهای ترک اعتیاد فعال استان فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و درمانی مناسب هستند، تصریح کرد: بر اساس استاندارد بین المللی به ازای هر 300 هزار نفر جمعیت یک کمپ ترک اعتیاد نیاز است که این آمار در مازندران فراتر از حد انتظار است.

محمد زاده با بیان اینکه متاسفانه نحوه آموزش در کمپهای ترک اعتیاد به صورت اجباری و از طریق تنبییه معتاد صورت می گیرد، یادآور شد: بیمار تحت هیچ شرایطی نمی تواند از طریق این ابزار سلامت نسبی خود را حاصل نماید و تنها درآمد هنگفت عاید مدیران کمپ های ترک اعتیاد می شود.

وی با اعلام این مهم که هم اکنون 10 درصد شهروندان کشورهای در حال توسعه معلول هستند، افزود: 4.7 درصد جامعه معلولین مازندران نیازمند خدمات ویژه می باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه 130 هزار معلول در استان داریم، تصریح کرد: 50 هزار معلول جدید در استان شناسایی و از خدمات بهزیستی نیز استفاده می کنند.

محمدزاده با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون هشت هزار و 500 نفر به جمعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی استان افزوده شده است، اظهار داشت: هم اکنون 40 هزار معلول غیرتحت پوشش به انحای مختلف از خدمات توانبخشی، اندام مصنوعی، ویلچر، سمعک، عصا استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هزینه تمامی دانشجویان معلول در دانشگاه های دولتی استان را پرداخت می کنیم خاطر نشان کرد: 520 دانشجوی معلول شدید در مازندران وجود دارد.

وی از پرداخت ماهانه 40 هزار تومان حق پرستاری به خانواده های ضایعات نخاعی در سال گذشته خبر داد و گفت: با افتتاح دو مرکز اختلالات روزانه نافذ رشد و مرکز بیماران روانی مزمن در استان تعداد مراکز توانبخشی مازندران به 63 مرکز افزایش یافت.

محمدزاده یادآور شد: بهزیستی از معدود دستگاه های اجرایی بوده که 90 درصد خدمات خود را به بخش خصوصی، خیریه و مراکز شبانه روزی واگذار کرده است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.